pondelok 4. júna 2012

Počítač

Minule som sa tak zamyslel (áno, občas sa mi to stáva a ani to nebolí :P), že aká úžasná vec je počítač. Mnohí z vás ho doma používajú, ale zrejme si málokto uvedomí, koľko vecí vám môže nahradiť. Poďme sa pozrieť trochu do minulosti. Ak som si chcel pozrieť nejaký film, musel som ísť buď do kina, alebo si ho pozrieť v TV (prerušovaný každú chviľu otravnými reklamami) alebo na videu. Dnes mi stačí počítač - film si stiahnem z internetu aký chcem, kedy chcem... alebo si kúpim za pár drobných dvd. Takže prakticky televizor, video, dvd-prehrávač ani blu-ray prehrávač vlastne nepotrebujem. Ďalšia vec - chcem si vypočuť hudbu. V minulosti som potreboval minimalne radio, gramofon, magnetofon, alebo walkman. Dnes mi stačí počítač, mp3-ky sa dajú stiahnuť z netu, pripadne zripovať z CD. Na internete sa taktiež dajú nájsť rôzne rádiá, ktoré su veľakrát lepšie ako tie klasické AM/FM. Chcem hrať hru? V minulosti som mal na výber: karty (či už sedmové, žolíkové, pexeso, kvarteto, čierny peter a pod), človeče nezlob se, dáma, šachy... Dnes všetke tieto hry, a aj mnohé iné sa dajú hrať na počítači. Ak som sa v minulosti chcel s niekým spojiť, kto je odo mňa ďaleko (napríklad v zahraničí) mal som len dve možnosti komunikácie s ním: telefón alebo list(príp. pohľadnica). Dnes mám mnoho možností komunikácie - e-mail, chat, icq, pokec, facebook, skype a pod. Na to všetko mi však stačí jedno zariadenie: počítač. Potrebujete nájsť nejaké informácie (o svojej obľúbenej celebrite, do práce, do školy)? Na to ste v minulosti potrebovali zájsť do knižnice, alebo do čitárne, kúpiť alebo požičať si knihu alebo časopis - dnes vám k tomu stačí počítač, všetko nájdete na internete. Chcete vedieť čo je nové vo svete? Nemusíte si kupovať noviny, stačí vám počítač s internetom. Dokonca nepotrebujete ani hodiny (ani budík, stopky a pod) a kalkulačku. Takže keď to zhrniem: môžete kľudne odhodiť televizor, video alebo dvd-prehrávač, vežu, karty a stolové hry, telefón, mobil, budík, hodinky, kalkulačku... to všetko vám nahradí jeden počítač, alebo dokonca notebook (príp. tablet) s pripojením na internet. No nie je to super? Možno si teraz myslíte, že Dark objavil teplú vodu, že to sú všetko veci, ktoré už dávno viete. Ano, ale málokto si to takto uvedomuje...

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára