pondelok 14. júla 2014

Skromnosť vs. pokora

V poslednom čase sa veľmi často stretávam s tým, že ľudia majú problém prijímať dary. A nielen dary, ale v niektorych pripadoch aj odmenu za svoju pracu! Určite to dobre poznáte aj vy - pre niekoho niečo urobíte, a on sa vám chce odmeniť. Spýta sa: "Čo som dlžný?" A vy odpoviete "Aaale...to nestojí za reč." Alebo niečio podobné. A keď vám nasilu dá napríklad nejké peniaze, ešte sa urazíte. Prečo? Na vine je tzv. SKROMNOSŤ, ktorá vám nedovolí, niečo si pýtať. Skromnosť vám nedovolí dostať odmenu za svoju prácu. Je to podľa vás v poriadku? Podľa mňa skromnosť rozhodne nie je dobrá vlastnosť. A rozhodne skromnosť nevedie k bohatstvu. Čo tak namiesto skromnosti skúsiť POKORU? Nie je lepšie s pokorou prijať odmenu, ako ju zo skromnosti odmietnuť? ;-) Ďalší problém môže byť ten, že jednoducho neviete koľko si máte pýtať. Nechcete si pýtať príliš veľa, ale zas nechcete aby to bolo príliš málo. Vyriešiť to môžte darom. Nech vám dotyčný dá za to dar a nech sa on sám rozhodne, koľko to bude a nakoľko si to cení. Možno budete prekvapení a dostanete viac ako by ste mali odvahu si pýtať. A zase, ak vám teda niekto dá dar, neriešte to, či si to zaslúžite, neodmietajte ho zo skromnosti, ale ho s pokorou a vďačnosťou prijmite. Ak sa niekto rozhodne vám dať dar, asi vie čo a prečo to robí. Ak chcete byť bohatí, alebo úspešní, nebudťe skromní. Čo keby bol Bill Gates skromný, a nechcel by za svoj operačný systém nič? Určite by dnes nebol jedným z najbohatších ľudí na svete. To iste Steve Jobs, Mark Zukerberg a ďalšie známe úspešné osobnosti. Niektorí ľudia si o mne myslia, že som lakomý. Že sa nechám pozvať (napr. na drink), keď ma pozvú a "nevrátim" to. Ak ma niekto pozýva kvôli tomu, aby som mu to vrátil, tak nech ma nepozýva. Nehnevajte sa na mňa, ale takéto hry ja nehrám. Keď ma niekto chce pozvať na niečo, s pokorou a vďačnosťou to prijmem. Je to jeho rozhodnutie, ktoré ja len prijmem. Ak budem chcieť jeho nikedy na niečo pozvať, tak nie preto aby som mu to vrátil, ale preto, že ho proste budem chcieť pozvať. S tým sa proste musíte zmieriť. Je to môj pohľad na vec.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára