sobota 29. marca 2014

Voľby

Dnes sa odohráva druhé kolo prezidentských volieb (Fico vs. Kiska, ak by ste to náhodou nevedeli :P), a mnoho ľudí sa nevie rozhodnúť či ísť voliť alebo neísť. Počúvam výhovorky typu: "nie je koho voliť", "nebudem si vyberať menšie zlo", "išiel by som voliť, keby bol medzi kandidátmi XY", "nemá to zmysel, prezident je len bábka", "voľby sú zmanipulované a už teraz je víťaz jasný" a hlavne "aj tak sa tým nič nezmení". Ľudia proste dnes už nemajú nádej. Keď aj idú voliť, idú voliť s tým, že ich 1 hlas aj tak voľby neovplyvní a že ak aj by náhodou vyhral ich kandidát, nič sa nezmení. Ale prečo? Prečo ten pesimizmus? Prečo toľko negativity? Ľudia si neuvedomujú, akú moc majú v rukách tým, že môžu voliť. Poznám plno ľudí, ktorí stále nadávajú na politickú situáciu, ale k voľbám nepôjdu. Prečo? Lebo nadávať je jednoduché - obviňovať za všetko iných. Za to môže vláda, za to môže Fico, za to môže systém. Ale prečo niečo s tým systémom neurobia, keď majú možnosť? V prvom rade by sa ľudia mali naučiť za všetko prijať zodpovednosť. Môže za to vláda? Možno, ale akú vládu som si zvolil, takú mám. Že som nevolil? A nechal za seba rozhodnúť iných? Aha... tak predsa je to moja vina. Mohol som niečo urobiť a neurobil. Že som volil niekoho iného? Nevadí, ale snažil som sa, mám čiste svedomie, mohol som niečo ovplyvniť aj hoci len jedným hlasom. Že niet koho voliť? Že sa ťažko vyberá medzi čertom a diablom? Ja osobne si myslím, že je lepšie zvoliť menšie zlo ako voľby úplne ignorovať. Lebo ak ich budem ignorovať, môže kľudne vyhrať to väčšie zlo. Ja osobne som chcel tiež druhé kolo najprv ignorovať. O politiku sa nezaujímam, takže som ani nevedel kto z nich je menšie a kto väčšie zlo. Ale keď som si uvedomil, aká obrovská a brutálna antikampaň sa rozpútala proti Kiskovi, došlo mi, že to nebude náhoda. Kiska je (podľa médii a letákov), antikrist, scientológ, prevracač kabátov, podvodník, zlodej, úžerník a čo ja viem, čo všetko ešte, ale o Ficovi nič. Fico je vari Matka Tereza? Takže práve natruc tejto antikampani som sa rozhodol, že pôjdem voliťa podporím práve toho kandidáta, ktorého by som vraj voliť nemal....Ja sa totiž nenechám ovplyvniť médiami, ja používam zdravý sedliacky rozum. Nebudem predsa voliť človeka, ktorému tak veľmi záleží na tom, aby vyhral, že bude toho druhého očierňovať až pod čiernu zem. 

Nechcem nikoho navádzať na to, koho má voliť a koho nie. Je to len vaša vec. V tomto článku som vysvetlil  len svoje dôvody, prečo som sa rozhodol tak, ako som sa rozhodol. Nezabúdajte, že je to môj pohľad na svet. Môj subjektívny pohľad. Možno vás inšpirujem a rozhodnete sa tak ako ja. Možno mne natruc budete voliť toho druhého kandidáta. Každopádne by som bol rád, aby ste sa aspoň zamysleli. Čo sa týka volieb, tam totiž neplatí že kto nič neurobí, nič nepokazí. Máte jedinečnú možnosť niečo zmeniť, tak ju využite. Vo vlastnom záujme.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára